marți, 24 septembrie 2013

aisbergul nostru se topeste

Mi-a fost recomandata cartea de o persoana draga mie.
"Aisbergul nostru se topeste" de John Kotter si Holger Rathgeber

Am cautat cartea si in doar 2 zile am citit-o. Este o fabula tare faina despre schimbare. Schimbarea care intervine in viata fiecaruia la un moment dat: la scoala, la job, in familie etc. Nu spune nimeni ca este usor sa faci fata unei schimbari. Trebuie sa intelegi situatia si sa o accepti, sa gasesti rezolvarea potrivita si sa vrei sa reusesti.

In Antarctica traieste o colonie de pinguini.
Intr-o zi pinguinul Fred a realizat ca aisbergul pe care locuieste incepe sa se topeasca. Nu stia ce sa faca, cum sa le spuna fratilor sai, sa-i determine sa-l asculte si sa-i faca sa inteleaga.
Fred s-a gandit ca e cel mai bine sa le demonstreze practic ceea ce se intampla cu aisbergul lor. Majoritatea a inteles, unii pinguini au fost sceptici dar au incercat sa se adapteze, iar cativa au fost extrem de negativisti.
A fost determinata statea de urgenta, a fost desemnat un grup care sa se ocupa de schimbare, s-a stabilit viziunea, s-a comunicat celorlalti, s-au indepartat obstacolele si s-a ajuns la reusita.

Pe parcursul lecturii te regasesti in viziunile si reactiile pinguinilor. Si poate de ce nu realizezi care sunt schimbarile din viata ta si din jurul tau si care este cea mai potrivita solutie pentru tine. Este cu siguranta o lectie pentru fiecare dintre noi.

*

Umblati peste tot, cascati bine ochii si mintea sa va fie vesnic deschisa. Fiti curiosi. 

Am invata sa ne mutam. Nu am sta mereu intr-un singur loc. Nu am incerca sa reparam aisberguri care se topesc. .... ceea ce ne sustine nu poate exista pentru totdeauna.

Acest aisberg nu ne reprezinta. Este doar locul unde locuim acum. 

Un pas esential: sa nu se multumeasca usor si sa nu renunte!


http://www.kotterinternational.com/our-principles/our-iceberg-is-melting

Niciun comentariu: