marți, 26 martie 2013

noi doi si soarele

Suntem de ceva timp impreuna si ne este atat de bine. Ne iubim si iubim soarele, calatoriile, marea, nisipul fierbinte. Dar nu am plecat pana acum intr-un concediu, doar noi doi.
Intr-o seara cum ne uitam pe National Geographic zic:
- Hai sa plecam undeva, sa fim doar noi doi si soarele. Lasa-ma sa-ti fiu ghid turistic in Corfu, minunata insula greceasca.
Se ridica usor de pe pat, pare ca se gandeste la ce am zis,
inghit in sec, incerc sa mai spun ceva ....
zambeste, ma ia in brate si zice:
- Tu cauta pe google o oferta buna, eu ma apuc sa fac bagajele.

Dau un search cu "vacanta Corfu", dar nu e suficient pentru a gasi cea mai potrivita oferta pentru noi doi. Sunt atat de multe .. Dar eu stiu exact ce vreau.
Stiu ca Issos beach este o plaja de nisip superba, linistita si usor rebela .. cum era odata Vama Veche. Nu gasesc oferte pentru Issos. Gasesc in schimb multe oferte pentru Ipsos si Dassia, sunt intr-adevar frumoase, doar ca plaja de pietris nu ma prea incanta.
Sidari .. Roda .. Lefkimmi .. Benitses .. Kavos .. Agios Gordi .. Glifada ..
Gasesc pentru Glifada un sejur interesant de la Agentia de Turism Paralela 45. Aici mergem!
Bagajele sunt facute, nu ne mai ramane decat sa dormim in noaptea asta visand la mare....si a doua zi dimineata plecam catre Corfu.


Prima zi - ne relaxam si ne bucuram de soare. Si de o plaja must see - Glifada.
Seara gasim o taverna si ne-am simtit extraordinar. Am mers apoi seara de seara acolo, sa mancam bunatati corfiote si grecesti, si sa bem vinul casei. Am incercat si uzo intr-o seara. Ca si bunatati i-am recomandat pentru inceput un gyros. Serile urmatoare am continuat cu branzeturi de tot felul, peste, souvlaki (frigarui cu pita, lamaie si ierburi aromate), sofrito (carne de vitel in sos, cu mirodenii), musaca, si altele. I-au placut toate. Si ghidului (adica mie) de asemenea mi-au placut toate. Sofrito i-a placut lui cel mai mult dintre toate.
Intr-una din seri era o petrecere greceasca la taverna respectiva. Initial ne-am gandit sa cautam un alt loc unde sa mancam de seara, caci nu vroiam sa deranjam; dar ne-au vazut si ne-au invitat inauntru. Au fost atat de prietenosi si chiar ne-au invatat pasii lor de dans. Aproape ca nu vroiam sa se mai termine seara.

Ziua a doua - propun sa mergem la Cape Drastis si Canal D'Amour. Este cel mai frumos loc din Corfu, dupa parerea mea. Aici vorbesc cu tanti Maria sa ne duca cu vaporasul pe una din cele trei insule si sa ne lase acolo cateva ore. Este atat de frumos..suntem singuri....doar noi, soarele si marea.


Cu o zi inainte de a pleca catre casa am mers din nou acolo; atat de mult ne-a placut incat am vrut sa mai petrecem o zi intreaga la Cape Drastis!! De data asta batea vantul, dar tanti Maria a fost draguta si ne-a dus pe insula si a spus ca daca se anunta furtuna vine sa ne ia mai devreme decat am stabilit. A venit cu o ora mai devreme, e adevarat, dar tot am avut o zi plina si frumoasa, singuri - singurei. Ne-am intors super-bronzati de acolo.

Ziua a treia am mers in oras. Am vizitat Achillion Palace si Old Fortress.
Palatul Achilion a fost construit de imparateasa Elisabeta a Austriei din Bavaria (Sissi) la sugestia consului austriac Alexander van Watzberg. Sissi a hotarat sa inceapa o viata noua in Corfu, dupa ce fiul ei Rudolf a murit intr-un mod tragic. Palatul a fost proiectat de arhitectul italian Rafaelo Carito, iar denumirea palatului vine de la eroul preferat al lui Sissi, Achille.
Stiam ca ii va placea palatul, imi povestise ca atunci cand a fost la Viena a fost impresionat de Muzeul lui Sissi si de povestea acesteia.


Zilele urmatoare am facut un tur al insulei Corfu. Am vazut peisaje divine, cele mai frumoase privelisti le-am vazut de sus de pe muntele Pantokrator. Am mancat fructul de cactus (am uitat acum cum se numeste) si ne-am intepat putin.
Am vrut sa mergem la Pesterile Albastre, dar era vant si vaporasele nu mergeau pana acolo. Am ajuns insa pe Paradise Beach, la un barbeque, si pe plaja Paleokastritsa. O plaja de un farmec aparte.

Nu vroiam sa se mai termine vacanta asta..dar cu siguranta vom mai avea multe vacante frumoase impreuna. Noi doi si soarele.

Sunt un bun ghid turistic. I-a placut atat de mult vara asta cu mine ca si ghid turistic in Corfu, incat vara viitoare ma lasa sa-i fiu din nou ghid. Si nu numai in Corfu.
Stiu ca data viitoare il voi ghida catre pesterile albastre, si vom face o excursie la Paxos si Antipaxos, si bineinteles in orasul Parga.
Legenda spune ca insula Paxos apartinea insulei Corfu. Poseidon, zeul marii, indragostit de o nimfa i-a promis acesteia ca ii va face un loc numai pentru dragostea lor, astfel a format Corfu si spre sud frumoasa insula Paxos.
Parga este situat pe partea continentala a Greciei. Orasul este delimitat de doua vechi fortarete venetien.
Si de ce nu poate vom face o croaziera catre Albania. Poate o sa faca si scufundari intr-una din zile.
Sunt atatea lucruri frumoase de vazut, admirat si fotografiat pe insula Corfu, Grecia; incat cred ca nu iti ajunge o vara intreaga.

Mi-ar fi placut sa fiu ghid turistic cu adevarat. Bunica imi spune ca mi-am ratat cariera. Dupa fiecare calatorie a mea, in timp ce ii arat bunicii fotografiile stam la povesti si ii explic fiecare lucru, fiecare detaliu; si ei ii place tare mult.


sursa de informare: experienta proprie si "Insulele Grecesti" - Top 10 Ghiduri Turistice;

Articol scris pentru concursul Spring SuperBlog 2013.

Niciun comentariu: