marți, 12 martie 2013

guest post despre carti

De curand Raluca m-a invitat sa scriu aici. Despre ce sa scriu? am intrebat. De exemplu despre o carte, mi-a raspuns. Ei bine, nu am sa scriu despre o carte. Cred ca nu am chef acum sa ma gandesc ce carte sa recomand. De fapt nu vreau sa recomand nimic. Imi amintesc ca cele mai grele teze la limba romana erau pentru mine cele cu subiectul la alegere. Pur si simplu nu ma puteam decide ce sa scriu. Iar acum nu vreau sa o fac. As putea in schimb sa spun cateva cuvinte despre carte in general. Si mai mult - despre a citi. Caci nu citesti sa te dai mare, nu citesti neaparat ca sa stii niste lucruri (multe carti sunt chiar foarte proaste), iar unele poate nu ar fi trebuit scrise niciodata. Dar totujsi au fost scrise. Si au provocat dezastre, razboaie, cataclisme..De ce? Pentru ca cei care le-au deschis nu mai citisera carti. Si au ajuns oamenii unei singure carti. La inceput religioasa. Apoi politica. Si TOT ce era scris in carte au crezut ca e Adevarul. Au ars apoi orice alta carte. Au presupus ca adevarul era in prima carte citita. Pentru ca nu mai citisera .. de aceea trebuie sa citim. Sa citim mult. Pentru ca asa vom trai de 1000 de ori mai mult, caci vom trai cu fiecare personaj in parte. Si vom gandi de 1000 de ori mai mult. Si poate vom reusi sa invatam din greselile a 1000 de personaje. Si a 1000 de autori. Si poate vom invata ca un cuvant tiparit nu este neaparat adevarul. Il vom judeca si vom alege. Si poate vom invata ca nu o carte este importanta ci faptul ca avem 1000 de carti de citit. Chiar daca se contrazic. Si dupa ce am citit 1000 de carti, putem sa citim inca 1000 de carti. Sau putem scrie noi o carte. O carte mai buna decat cele 1000. O carte despre noi poate. O carte care sa faca lumea mai buna. Si, dupa ce ai citit-o, sa vrei sa citesti inca 1000 de carti.

Bogdan Susanescu


Niciun comentariu: