sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Les Miserables

Musical, 2012

O poveste de Victor Hugo, pe care fiecare dintre voi sunt convinsa ca o stie. Povestea unui condamnat: Jean Valjean, cel care a furat o paine pentru familia sa; si a platit cu ani grei de inchisoare, 19 ani.

Am citit romanul, si am vazut si revazut ecranizarea romanului cu Gerard Depardieu in rolul lui Jean Valjean. Si musicalul mi-a placut mult. Parca este mai emotionanta povestea lui Valjean pe muzica.

"sunt vise ce nu se pot indeplini
si furtuni ce nu pot fi infruntate" canta Fantine cu gandul la iubirea vietii ei si la fiica ei, Cosette.

"La modul in care te-ncrezi in mine
Mi-e teama sa nu te dazamagesc..
Mi-ai incalzit inima ca soarele" canta Jean Valjean, tinandu-o pe Cosette in brate, dupa ce pleaca de la han.

"Candva l-am omorat pe rege
Am vrut sa schimbam lumea prea rapid.
Acum avem un alt rege
Si nu-i mai bun decat celalalt.
Lupta pentru locul tau,
lupta pentru sansa ta!" canta Gavroche, cand izbucneste revolutia franceza.


Mizerabilii "este povestea unui om,
care a lasat in urma ura;
Un om care a invatat sa iubeasca. "

Niciun comentariu: