luni, 19 noiembrie 2012

2012 fara internet, fara PC

Se intampla in vara aceasta, vara 2012. Dupa reabilitarea blocului in care locuiesc s-au schimbat retele de telefonie, cabluri, echipamente ..
Intr-o seara constat ca nu ma pot conecta la internet. Sun la furnizorul serviciului de internet si mi se promite ca in 48 de ore se va remedia situatia. Au trecut 48 de ore, au trecut 4 zile, au trecut 8 zile, au trecut 4 saptamani.. era ingrozitor fara mail, fara retele de socializare, fara seriale online.
Facusem o pasiune din a suna zilnic la furnizor. A trecut vara, a venit toamna si si-a revenit intr-un final si serviciul meu de internet.
Mi-am dat seama cat de greu este sa urmaresti un serial la TV. Sa astepti pentru episodul urmator o zi sau chiar o saptamana. Au fost seri cand vedeam si 4 episoade odata, online.

Fara retele de socializare astazi suntem distrusi. Nu mai avem unde si cui sa impartasim ceea ce facem si ceea ce simtim, nu mai avem confirmarea ca celorlalti le plac fotografiile noastre. Poate doar sa mergem pe strada cu o fotografie si sa intrebam lumea daca ii place sau nu!!.. Ce haios ar fi.
Si totusi, daca nu ar fi tehnologia de astazi, ce ne-am face??

Ce am face fara HDD-urile pe care avem stocate sute de poze.. toate amintirile noastre??
Ce as face eu fara o placa video buna, sa pot vedea serialul si sa pot edita fotografiile preferate?
Suna a cliseu, dar daca nu existau probabil ca le inventam noi astazi.

Groaznic a fost si cand am avut PC-ul stricat. Si cum nimeni nu ma ajuta atunci, m-am apucat sa umblu in el, apoi mi-am reinstalat singura sistemul de operare..si a mers. De atunci mi-am pus in minte sa-mi achizitionez un hard disk extern, pe care sa-mi salvez toate lucrurile importante, si intr-o zi am facut acest lucru.

Tehnologia ne-a adus de-a lungul timpului multe beneficii, numeroase softuri si aplicatii care ne ajuta in munca, dar si in viata noastra de zi cu zi. Fara un soft de contabilitate astazi eu faceam calcule cu creionul pe caiete de matematica. Aveam radiera langa mine, si mai stergeam cate o cifra, mai faceam de doua ori o inmultire.. Fara o aplicatie cu o harta pe telefonul meu probabil ca m-as pierde intr-un oras mare si aglomerat.

Imi amintesc cand au aparut primele sali de internet - eram liceeana - si tare mult imi placea sa imi petrec cateva ore intr-o sala, pe mirc. Sunt sigura ca stiti despre ce vorbesc; iar de nu sunt sigura ca veti cauta repede pe amicul google.
Atunci aveam un vis, vointa.... Astazi avem magazine online de unde ne facem cumparaturile in doar cateva minute, ex. magazinul MediaDOT; avem zeci de site-uri de socializare pe care ne regasim vechi colegi, prieteni din copilarie; avem cele mai noi informatii in orice domeniu pe diferite site-uri de specialitate.
Astazi nu ne mai dezlipim de PC-ul nostru. Indiferent de ceea ce ne place sa facem, indiferent de domeniul in care activam, suntem aproape in permanenta conectati.


Articol scris pentru etapa 23 a concursului SuperBlog 2012.

Niciun comentariu: