joi, 31 martie 2011

Tarelkin

Aleksandr Suhovo-Kobilin a fost arestat, anchetat si pedepsit pentru uciderea amantei sale de origine franceza. A stat 7 ani in inchisoare pentru o crima care se pare ca nici nu a fost comisa.
Asa probabil a ajuns sa scrie volumul "Scene din trecut", volum ce contine 3 texte: "Nunta lui Krechinsky", "Procesul" si "Moartea lui Tarelkin" si care au ca subiect mita si coruptia din sistemul juridic rusesc.
Volumul este publicat in 1869, iar astazi, dupa mai bine de 100 de ani, este un subiect/o problema cu care cei mai multi dintre noi ne confruntam zilnic.
"Suntem o tara de hoti si de ticalosi".


Tarelkin (George Ivascu) este un functionar public corupt. Ia mita in schimbul unor favoruri pentru oameni influenti ai societatii. Tarelkin trimite mai departe dosarul, dar coruptia creste odata cu functia.
Cand Tarelkin este exclus din sistem, acesta vrea sa se razbune. Varravin (Doru Ana), seful sau, arunca toata vina asupra lui Tarelkin, astfel acesta se hotaraste sa-si insceneze moartea.


Fura identitatea vecinului sau, un batranel evreu care a murit, si vrea sa plece la Moscova.
Insa este demascat, arestat si ... coruptia invinge!



Un om vrea sa existe, dar sistemul il pune la pamant.
Piesa "Tarelkin" de la Teatrul Metropolis, vorbeste despre cele 2 tipuri de libertate: libertatea interioara a individului: visuri, sperante, trairi; si libertatea exterioara, cea care nu ne apartine de fapt.
Monologul de final patrunde adanc in sufletul spectatorului si il indeamna sa se gandeasca la viata sa.
cei puternici ii asupresc pe cei slabi, cei bogati ii umilesc pe cei saraci..

2 comentarii:

banubadabalaura spunea...

Esti in capitala, poti sa "cresti" frumos (sansa oportunitatilor culturale ale "metropolei"- am rasfatat-o un pic)
Eu nu am avut sansa asta, si mi-a cam dat aluatu' pe dinafara =)).

ana irina spunea...

Am vazut si eu aceasta piesa in toamna-iarna 2010.