duminică, 4 octombrie 2009

povestea fiintei umane





Un nou spectacol de succes la Teatrul National Bucuresti - "Toti fiii mei" de Arthur Miller.
Este a doua montare in Romania a acestei piese, prima fiind in 1948 tot la TNB. In regia lui Ion Caramitru, cu Victor Rebengiuc, Sanda Toma, Dragos Stemate, Costina Ciuculica....


Piesa este povestea de viata a oricaruia dintre noi.
Povestea celui care iubeste, povestea celui care crede, povestea celui care spera...
povestea lacomiei, povestea avarului, povestea sinucigasului...

povestea celui care pleaca in cautarea fericirii, lasand totul in urma, iar cand isi da seama ceea ce a pierdut si se intoarce este prea tarziu...
povestea celui care face o greseala, in aparenta minora, dar ajunge sa traiasca o viata cu constiinta incarcata de o vina cumplita...
povestea celui care decide ca indiferent de ceea ce a fost si de ceea ce va urma, trebuie sa lupte pentru a obtine ceea ce isi doreste...



Actiunea se petrece in America. Piesa aduce in prim plan drama unui tata. Un "tata a 21 de baieti".
In cel de-al doilea razboi mondial, Joe Keller livreaza piese defecte pentru avioanele militare. In urma acestei fapte, mor 21 de tineri piloti. Joe reuseste sa scape de puscarie, insa Larry, fiul acestuia, era chiar unul din cei 21 de piloti.


Dupa 3 ani, Ani, logodnica lui Larry, aduce cu ea un mare secret: scrisoarea acestuia din ziua in care a murit. Nu vrea sa dezvaluie secretul, insa este obligata intr-un fel de Kate Keller. Deoarece Kate nu suporta ideea ca Ani, logodnica lui Larry, sa se casatoreasca cu Chris, fratele lui Larry; incearca sa o faca pe Ani sa il mai astepte pe Larry... Atunci Ani aduce in joc ultima ei carte: scrisoarea lui Larry.

In finalul piesei, durerea din sufletul tatalui, crucile, steagul Statelor Unite si imnul Americii iti aduc parca o lacrima in ochi. Trist, insa aceasta este povestea fiintei umane. O greseala din viata poate lasa urme grele in suflet.

Un comentariu:

Momo spunea...

"Cand mi-am dat seama c-am ranit
Un suflet cald atata timp
Si c-am pierdut-o
M-am intors ingenunchiat
E prea tarziu...!

Voi ce acum ma ascultati
Mai meditati si nu uitati:
In dragoste indiferenta-i cea mai grea
Cu fiecare despartire
O stea din cer se va desprinde
Iar eu voi sti ca ati facut greseala mea...
Greseala mea. "