vineri, 28 august 2009

au trecut ani....au trecut ani....si viata s-a schimbat....

cred ca ... cu totii am trait acel sentiment de bucurie, sentimentul dat de "madlena cucernica si senzuala" a lui Marcel Proust...
dar ce se intampla atunci cand, dupa ani de zile, revezi un obiect foarte iubit al copilariei si nu simti nimic? nici bucurie, nici intristare, sau nostalgie, nimic....
e ciudat sa vezi o carte care iti placea foarte mult odata, si pe care cu trecerea anilor ai uitat-o, iar astazi, dupa atata timp sa nu simti nimic...sa o revezi pur si simplu, sa zici "a, uite cartea aia..." si atat
sau mai mult decat atat, recitind-o sa spunem, sa gandesti " ce naiva eram ca imi placea asa ceva odata..."

cred ca tot mai des avem astfel de trairi, decat amintiri din acelea care sa ne faca sa plutim, sa ne dorim sa retraim marile momente ale copilariei noastre...
poate datorita maturitatii;
poate datorita expectativelor noi de viata;
cu toate astea copilaria este cea mai frumoasa perioada din viata unui om, si cred ca tocmai de aceea ne place sa ramanem copii tot mai mult timp....

5 comentarii:

Momo spunea...

pai insusi titlul "viata s-a schimbat",,deci klar si ideile, si bukuriile, si prioritatile,,,

Mihai spunea...

Atunci cand suntem copii de fapt suntem mult mai buni decat atunci cand ajungem la maturaitate. In inocenta lor copiii trec cu vederea mult mai usor orice neajuns, orice greseala a celor din jur... s-ar putea spune ca sunt "naivi", dar de fapt ei au o mare putere de a ierta si a de a merge mai departe fara prea multe batai de cap... putere care se diminueaza sau chiar se pierde o data cu maturizarea :( Copilul are o anumita "inteligenta" naturala... care se pierde este convertita mai apoi de "inteligenta artificiala" a societatii in care sunt nevoiti sa se integreze.

Iaţcu spunea...

Asa-i. Au trecut ani. Viata s-a schimbat
Cu'n rid sub ochi si parul alb pe piept,
Bifidus bei la prinz, ca tare constipat
Te simti dupa ce-i mincat orezul fiert.

Un sin lasat, un coi mai bleg,
Chiar mersul des la baie-ti spun
C-ai fost copil si-acum un jeg
Ce-si tine dintii noaptea in ceaun.

raluka spunea...

@iatcu: eu stiam cu
"au trecut ani...
au trecut ani...
si viata s-a schimbat...
mi-am luat si eu nevasta,
urata si cam proasta,
am 2 copii cu ea
si ii feresc cat pot de mult de...soacra mea!!!"

Iaţcu spunea...

Asa-i, am doi copii cu ea,
dar cred ca nu-i nevasta-mea.