marți, 31 martie 2009

Boca della Verita




"Boca della Verita" se afla in prima biserica construita in Roma, Santa Maria in Cosmedin, pe peretele uneia dintre intrari. Biserica este simpla si nu are icoane, insa este renumita pentru turla cu clopote.


Este o masca din piatra reprezantand o divinitate fluviala. Legenda spune ca cel care minte si introduce mana in Boca della Verita va ramane fara ea.
Despre mine gura adevarului spune ca:
- Sunt o fire care pretinde mult!
- Sunt incapatanata!
- Sunt vicleana, descurcareata si clarvazatoare!
- Sunt culta. Sunt foarte aproape de mine artele si literatura!
- In sir imi incalc promisiunile si sunt incapabila in ultimul timp de fidelitate!
- Sunt cateodata impulsiva si violenta in dragoste. Ma straduiesc intotdeauna la o victorie totala.
- Sunt sclavul sexului si al muncii.
Eu una nu ma consider sclava a sexului; nici violenta sau impulsiva in dragoste; si nici incapabila de fidelitate! Iar clarvazatoare nu stiu cat sunt, nu m-am gandit niciodata la acest aspect!
Voi ce credeti?

3 comentarii:

hellen spunea...

"Te-a nimerit perfect" :))...hahaha kat am ras,,,sclava sexului, violenta, impulsiva in dragoste, infidela....:))=))...is curioasa de parerea baietzilor,,asta daca or sa mai indrazneasca sa comenteze ceva dupa asa un articol,,,

Iaţcu spunea...

M-ai rugat sa-ti comentez articolul, uitind cit de acid si nesuferit pot fi.

Unghia ce zgirma barba imi da o aura usor meditative, fiind nevoit sa gindesc profound purcederea la scrisu ce urma-va.

Stiam io ca nu trebuia sa ma scarpin printre floacele faciale. Acum intrat ma simt intr-o dilemma totala. Ce sa fac cu puricele capturat? Sa-l omor sa sa-l duc la ecarisaj? Fiind un bun iubitor de animalute, cred ca o sa-I gasesc un amic blanos, considerat cel mai bun prieten al omului.

Aste fiind scrise, hai sa trec la comentarii pertinente:

PARANTEZA: Cind ai fost la Roma far de mine???? Subconstientu’ imi zice ca n-am voie pe acilea cu crize de gelozie. OK! De data asta o sa-l ascult. HRRR!!! Vorbim noi acas’!!! GATA CU PARANTEZA !!!

• Esti o fire care pretinde mult(!)
Din cite stiu esti economista. Functie de “serviciile” generate, astepti “recompense” pe masura “eforturilor” depuse in faza de “oferta”.
Studiu de caz:
Sa presupunem ca esti intr-o institutie numita de acu’colo “scirbici:. Te intilnesti pre culoare cu un coleg(a). Ii zimbesti asa cum doar tu stii sa faci. Ce PRETENTII poti avea? Sa-ti zimbeasca, nu? Am ghicit? Hai ca pe asta am lamurit-o.

• Esti incapatinata (!)
Ce-I drept, am intilnit catiri mai docili si intelegatori.
Nu-ti place job-ul d’acu. De ce insisti cu lustruirea turului de pantaloni pe acelasi scaun de luni pina vineri – uneori si in WE????

Aste doua “adevaruri” vad ca nu le-ai obiectat, drept pentru care voi continua, ce-I drept cu o usoara stringere de inima in prohab, tematica fiind usor sexualizata.

• Esti viclena, descurcareata si clarvazatoare (!)
Mda, mi te-ai bagat pe sub piele pentru a-ti comentaarticolu’, deci vicleana.
Ai avut o premonitie ca o s-o si fac, deci clarvazatoare.
Acu sa te vad cit de descurcareata vei fi cu cei ce-o sa te traga de urechi citin ce-I mai departe.

• Esti culta’ntr-ale artelor si literaturii
Citindu-ti blogul, ajunsei la o concluzie: esti usor onirica. Visezi caiverzipeperetialbastridiafanintrutotu’, gen Sabin Balasa. Nu te condemn. Chiar te invidiez! Si eu mai sper citeodat’ ca o zina ca’n povesti ce pluteste catre mine in furoul diafan ce lasa privirii dedesubturile organice imi sopteste tandru: of, [… de fiece data acu suna ceasul desteptator]

• Iti calci promisiunile, fiind incapabila de fidelitate (!)
De cite ori ti-ai propus : “De mine nu mai beau bere” sau “ “Gata! Imi caut alt scirbici!” ???
Exemplele similare pot curge cu limita tinzind spre infinit, toate fiind perpetuate pina la exasperarea celor ce-ti sint fideli confidenti, promitindu-ti de fiece data ca n-o sa-I mai stresezi cu astfel de subiecte [ n-am gasit semn de punctuatie – nici fraza n-am mai urmarit-o]


• Citeodata esti impulsive si violenta in dragoste. Vrei VICTORIA FINALA (!!!!)
DA! Aici iti dau dreptate. A naibii betivan ordinar, nesimtit si insensibil!
Cum san u tea puce amocu’ cind El termina primu, fara a te bucura sit u de “Victoria” acompaniata de urale, explozii de “artificii”, chicoteli gingase si acea lene absoluta binemeritata after “petrecere”?

• Esti sclava sexului si muncii.
Pentru a ajunge la sex, uneori trebuie sa duci munca de lamurire acompaniata de ciocolata, flori sau, dupa caz, cu o cina romantica. UPS!!! Acu am fost subiectiv si “am dat din casa”. Cum oare pot trata subiectul asta, fiind vorba de tine? Fa-ma sclavul tau si il voi trata pe masura biciurilor.

Dilematic, ca de obicei, fie ce-o fi, nu pot a ma decide.
INCA!

Iaţcu spunea...

Daca aveai nevoie, ori ba, considec ca am scris suficient de mult si o sa public si pe al meu umil blog acest comentariu.
Te sarut!