marți, 17 iunie 2008

marea

nu vreau sa ma repet cu acest articol intitulat marea.........
insa
m-am trezit din somn...
am visat marea, am visat ca dansam pe cantecul valurilor
liniste, seara, cateva lumini usoare,
doar vantul care adia usor, valurile marii care se loveau incet de tarm si ... eu

"O, valuri mari de spume!
Purtaţi-mă prin lume
Ca frunza fără nume
Ce o plutiţi uşor,
Şi m-aruncaţi din mare
Pierdut, fără suflare,
Pe malul cu uitare
Adâncului Bosfor!"
(Pe mare- Vasile Alecsandri)

Marea este simbol a deplinei armonii, a singuratatii, a pustiului, o personificare a linistii eterne. Foarte multi poeti romantici folosesc simbolul marii in poeziile lor:
"În fundul cel umed al mărei turbate,
În lumea-i noptoasă, în sânu-i de-amar,
Luceşte o steauă în piatră schimbată,
În mărgăritar.

E-amantul a stelei ce palidă trece
Şi-aruncă prin nori a ei rază de nea,
E-amantul căzut dintre stele, ce rece
În mare murea."
(Cand marea...-Mihai Eminescu)

marea...unul dintre cele mai frumoase locuri, mai ales datorita faptului ca iti ofera cel mai frumos sentiment de liniste, de regasire, de speranta, de iubire...

nu stiu de ce nu mai pot sa dorm acum...nu stiu de ce am visat marea...
mi-e dor de mare

4 comentarii:

Anonim spunea...

Faorte frumos spus, stii chiar m-ai ajutat la eseu. Merci !

raluka spunea...

nu stiu ce eseu...mi-ar placea sa-l citesc...dar oricum, cred ca este unul din cele mai minunate si inaltatoare momente ale unui blogger: sa stie ca ceea ce a scris a fost citit, apreciat si mai mult de atat a ajutat pe cineva! Multumesc :*

Anonim spunea...

Ma bucur ca cineva se gandeste sa scrie despre lucrurile astea. si m.ai ajutat si pe mine la un eseu :* mersi >:D<

Anonim spunea...

FOARTE FRUMOS