vineri, 3 august 2007

adevar sau minciuna...ce alegi?

asta era o melodie a Catalinei Toma, daca mai tine minte cineva.
Ce credeti ca e mai bine in viata: sa spui adevarul oricat ar deranja pe cei din jur si sa ai gandul impacat, sau sa spui minciuni pentru a-ti rezolva treaba si sa nu-ti pese chiar ca uneori aceste minciuni pot deranja mai tare decat adevarul adevarat si crud?
Eu cred ca intotdeauna cinstea si corectitudinea dau dovada de adevarat caracter si personalitate, si este mai bine sa fii intotdeauna sincer. In primul rand faci asta pentru propria-ti persoana, apoi pentru cei din jur. Se intampla de multe ori sa minti, sa crezi ca ii pacalesti pe cei din jurul tau, insa in schimb numai tu si doar tu sa fii cel pacalit care iese in pierdere.
Atat de corect cum esti tu fata de tine si de viata ta, de cei din jurul tau:fie ei parte din familie, prieteni, colegi de facultate ori serviciu sau simple cunostinte; atat de corecti sunt si ei fata de tine. Si asta doar pentru ca simt; uneori poate fara sa isi doreasca asta te mint; pentru ca au sentimentul ca meriti sa fi mintit.
Simtim aceste minciuni fara a ne da seama de ceea ce simtim sau fara a avea dovezi ale minciunii.
Dam inapoi exact ceea ce primim, iar de multe ori nu stim de ce dam inapoi rautate, minciuna. Ei bine, dam aceste lucruri pentru ca asta am primit la randul nostru, asta am vazut, simtit, invatat.
Cat de crud trebuie sa fii ca sa minti?Caci asta este o cruzime, mai intai fata de tine, cum spuneam.
Hai sa invatam sa fim corecti, mai intai fata de noi insine. Fata de sufletul nostru.Sa ne impacam cu noi, cu ceea ce suntem si cu ceea ce avem; sa ne facem ordine in viata si sa fim noi. Fara minciuni sau jocuri prostesti.Apoi sa continuam prin a spune adevarul si numa adevarul celor din jur si a juca corect.
Poate asa in timp vom avea o lume mai buna, mai corecta si cinstita, fara prefacatorie si minciuna; am deveni mai buni si am avea lucruri mai bune, satisfactii mai mari, si ne-ar fii mult mai bine. Am fii mai atenti la cei din jur si mai fericiti alaturi de ei. Am gasi mai usor ceea ce ne dorim in celalalt, si poate ca nu ar mai exista suferinta. Pentru ca eu cred ca suferim numai din cauza minciunilor si rautatilor care se petrec in jurul nostru.
Am fii noi, am fii oameni, am avea copii mai frumosi si ne-am bucura altfel de viata!!!

Ganditi-va la acest lucru; si poate impreuna reusim sa schimbam lumea! Merita incercat!

Niciun comentariu: